dinsdag 6 mei 2014

Demonisering van de Vrouw en het Vrouwelijke - wanneer stopt dat eens?

Deel 1 over demonisering: 811 woorden; Deel 2 'sex sells': 615 woorden


Ik zie bushaltehokjes levensgroot gevuld met naakte vrouwenlijven. 
...
Wat is dat anders dan demonisering van de vrouw?!

Waarschuwing: dit artikel gaat niet over de vrouw en haar bestaansrecht.
Dit gaat over de taak die de vrouw heeft en nu laat liggen. 

Collectief.


Zelfvertrouwen en eigenwaarde zijn pleite

"Geen vrouw neemt zichzelf serieus. Geen vrouw kent haar eigen schoonheid of haar eigen kracht. Jonge vrouwen missen haar eigen-waarde al, ik zie het op straat als ik ze in groepjes zie passeren, ik spreek de jonge mensen van de naburige school, ik spreek de kinderen van vrienden en passanten in de bio-winkel... Zelfvertrouwen en eigen-waarde zijn pleite. Geen wonder dat onze samenleving failliet is; we missen het vrouwelijke!" Dat even eerst. Ter introductie.
Geen wonder dat onze samenleving failliet is; we missen het vrouwelijke

Stelling 

Da's mijn ingeving van vandaag, ik werd er mee wakker en ik poneer dit nu als stelling, recht in je gezicht. Ik daag je uit - en veeg de vloer aan met onjuiste tegenwerpingen, oneigenlijke argumenten en emotionele bezwaren - aan de hand van feiten en constateringen. Durf je het aan?? Schiet er maar op! 

Het is grondig mis met "ons". En de aanleiding,oorzaak en gevolg heb ik al voor je uitgezocht (zo nodig met "meerleeslinks" onderaan dit weblog zelfs). Gespreid bedje dus. De kern in een notedop: "Vrouw, stap in jouw schoonheid, omarm jouw vrouwelijkheid (en neem de man daarin mee)". Of behoud je liever de stand van zaken zoals die is, uit angst voor verandering?
Vrouw, stap in jouw schoonheid, omarm jouw vrouwelijkheid.  
(Of behoud je liever de stand van zaken zoals die is, uit angst voor verandering)


Eerder schreef ik hierover: "Vrouw... synoniem voor schoonheid". Dat was vorige maand. Echter - het is niet genoeg. Hoe weinigen realiseren zich wat ze waard zijn? De vrouwen die ik zie, acteren als mánnen! Ik zie, merk, voel en proef mannelijkheid. Al jaren. 

Wat is er dan in 's hemelsnaam gebeurd met de Vrouwelijkheid?? De kracht van Voelen???
Ik zie bushaltehokjes levensgroot gevuld met naakte vrouwenlijven. Moet dat nu?! Wat is dat anders dan demonisering van de vrouw?! Welke kenau laat dat toe? Dat lees je goed; het zijn toch man-wijven, die zich dit aan laten doen? Geen wel-denkende vrouw met Gezond Verstand die zich dit aan laat doen, toch? 

"Maar... het verdient zo goed". Fuck dat! Voedt die mannen op! Voedt die maatschappij op! Voedt je-zelf op! Waar is de inbreng van het gevoel heengevlucht, nu testosteron en ratio het hebben overgenomen en ons dagelijks (wereld- en straat-)beeld domineren?
Hoe weinigen realiseren zich wat ze waard zijn? De vrouwen die ik zie, acteren als mánnen! 

"Als iedereen dat zou doen..."


Het is een denkfout om te denken, dat een ander jou dit aandoet. Dit láát je je aandoen. Ik zeg het je recht in je gezicht: jij, vrouw, laat het toe. Jij alleen kunt verschil maken. In je eenvoud. In je eentje, ja, zelfs dán. "Als iedereen dat zou doen" was vroeger een veelgebruikt argument dat ouderen mij naar m'n kop strooiden om mij te beletten iets te doen wat "niet mocht" volgens een of andere suffe regel. Dienders bedienen zich er nog wel eens van, om hun regels door te drukken. Je weet wel: "Het verstand boven het hart". 


Echter, iederéén gebruikt het verstand boven het hart. Iedereen! Mannen èn vrouwen... brrr... kouwe bedoening zo, vind je niet?? 
Het is echter andersom: éérst het hart, dán het verstand. Ratio geeft ons kou, waar "hart" of "gevoel" warmte geeft... Zo leerde Toon Hermans ons al: 



Briljantie in uiterst destructieve zin

Ieder die zelf onderzoek gedaan heeft naar de excessen (overmaat) van rationeel menselijk gedrag (waarbij alleen het verstand het voor het zeggen heeft) is zich de tering geschrokken en kan dit bevestigen
"Je hebt letterlijk geen idee waartoe het menselijk verstand, ontdaan van gevoel, in staat is."
De satanische rituelen van "onze" bobo's, monarchen en wereldleiders laten ons zien, waartoe de mens in staat is. Rituelen waar de meesten van ons letterlijk géén interesse in durven te hebben (zie bloedige details onderaan *). Briljantie in uiterst destructieve zin.
Merendeel van ons mensen wil het niet weten. Je kop in het zand steken wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Tijd, om te beseffen wat er gebeurt en er naar te handelen - door je hart te volgen - dat is de onvermijdelijke en vanzelfsprekende stap nu. 
Tijd... voor een positieve levenshouding. Tijd... om het vrouwelijke in ons - het hart en dus de ziel - weer te laten spreken. Want zo kan het niet langer. "Laat warmte en liefde de nieuwe religie zijn om de wereld te omspannen" - da's mijn wens.
Laat warmte en liefde de nieuwe religie zijn
Mooi hè? Zom simpel - maar NIEMAND weet ik wat ik ermee bedoel. Niemand, die niet die weg gelopen heeft. Want is is een weg. Oh, dacht je van niet? Het is als een appel... als je er niet van proeft, weet je niet hoe die smaakt. Hoe kan ik het je dan uitleggen?? Gá die weg. Da's de enige manier om erachter te komen hoe die appel smaakt! 

==

Hier eindigt mijn betoog en verwijs ik je naar mijn meerleeslinks. 
Eéntje staat echter nog op soulvability.nl dus die herhaal ik daarom hieronder:

==

Seks Sells

Als ik nou stel, dat “Verstand = mannelijk” en “Gevoel = vrouwelijk“… kun je je dan voorstellen dat het Vrouwelijke structureel te gronde wordt gericht door de enorme hoeveelheid aan advertenties? Wacht, ik ga te snel en ben al bij de conclusie. Ik keek deze TEDx Talk van Caroline Heldman en daarover lees ik: “The speaker in this video does an incredible job explaining the objectification of women, how it’s gotten worse, how damaging it is, and what we can do to address it”. Het Vrouwelijke tot (seks-) object verklaren en erger. Brrr… Sex sells?? Lees verder en laat je verrassen, zo niet verpletteren.

Zie de uitleg erbij en ook deze overzichtspagina waarin ze verzameld heeft wat er aan openlijke seksuele uitspattingen te vinden is. Zoals deze en (my favorite; the double standard) deze.

Dus... sex sells?




Niet dus. “Anders zouden we net zo veel naakte mannen als vrouwen zien”. Waar? Overal om ons heen. De media is overal? Thuis en op straat. Media als TV, internet, kranten, magazines, bill-boards, abri/bushaltehokjes). Zie je hoe kennelijk het vrouwelijke de grond ingeboord moet worden? Zo luidt mijn ingeving. Figuurlijk dan met name: het vrouwelijke aspect is… het Gevoel. Het hart! En wel op een harde, harteloze manier – koud en kil en appellerend aan het Verstand… Ow dear.

Zie je de bui hangen? Terwijl wij met zijn allen ons een uitweg zoeken uit dit labyrinth vol valse beloftes – en dus eigenlijk op weg zijn om ons Zelf terug te vinden – zien we om ons heen de wereld verharden en het Vrouwelijke compleet vertrappen. Weg hart?!? Zoek je Zelf! (Wie zong dat ook weer zo mooi? Hier de songtekst)

“Het vrouwelijke wordt structureel te gronde gericht door advertenties. Het vrouwelijke, het hart, mag niet mee doen in deze kille, verstandelijke, moderne westerse wereld”

Wat zou de reden zijn van zoiets vulgairs? Iemand die niet meer bij zijn of haar hart kan, is manipuleerbaar. Iemand die bij het Gevoel kan blijven… is onontkoopbaar. Iemand die bij zich Zelf kan blijven, laat zich niet verlokken iets te doen wat die niet wil. Iemand die tevreden is met zichzelf, heeft niets nodig om onvrede te sussen, weg te eten, te drinken of te kopen. Iemand die gelukkig is met zichzelf, slikt niet alles… Hebbi ‘um? Ook ons hele onderwijssysteem is erop gebaseerd om ja-knikkende, niet-denkende drones te kweken. Robotten dus. Dit lijkt er haarfijn op aan te sluiten…

Daarom stel ik: Volg je hart. Simpeler gesteld: “Luister naar je lichaam”. Je lichaam liegt nooit. Ik heb het dus over ons Gevoel.

Vrouw, stap weer in jouw schoonheid, omarm jouw vrouwelijkheid

 



Voorbeeld: kinderen die op extreme manieren verkracht, opgejaagd en vermoord worden. Kinderen die prematuur ter wereld komen wat hun stressniveau verhoogt zodat ze getest kunnen worden op hun vechtersmentaliteit en vervolgens als seks-slaaf mogen dienen. Daar wil je toch niets van weten? Dat wil niemand namelijk. En zo houden we ons voor, dat zulks niet mogelijk is, omdat we ons er niet mee bemoeien.
*Zie: bekentenis van Toos Nijenhuis over satanische rituelen in Kinderoffers en handel in Nederland: Een ooggetuige spreekt (16 minuten)*Zie: The (mu)sick Industry - full movie (62 minuten). Tip: bekijk korte stukjes, bijvoorbeeld na 26' minuten
Je hoeft deze gruwelijkheden niet te bekijken. Ik raad het zelfs af. Echter, je kop in het zand steken wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Tijd, om te beseffen wat er gebeurt en er naar te handelen - door je hart te volgen - is de onvermijdelijke en vanzelfsprekende stap nu. 

Naschrift
Tevoren schreef ik als Waarschuwing: "dit artikel gaat niet over de vrouw en haar bestaansrecht. Dit gaat over de taak die vrouwen hebben en nu laten liggen... En waarom." Het toont ook gelijk mijn taak: mensen attenderen door mijn licht te schijnen op onze zaak; "Zó staan we ervoor. Wou jij dat zo laten??"


"Dromen mag nog.
Slapen niet meer"
~Vader Aarde.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten