dinsdag 6 mei 2014

Hartelijke Troetelmarokkaan toont ons de weg

=Jacob Catskade, Amsterdam=
Amsterdam, Jacob Catskade 9: aan één van de mooiste kades van Amsterdam vind je Garage Chaoui. Was het woord "Troetelmarrokaan" nog niet uitgevonden, dan had Ahmed zo geheten. Zijn rust, glimlach en pretoogjes komen me tegemoet als ik de auto breng voor APK. Het is Ahmeds missie om mensen te helpen en tevreden te stellen, en hij vertelt hoe hij een hoge rekening voorkomen heeft omdat er van alles moest gebeuren, maar dat heeft hij handig verholpen!

Hij dist op en wijst aan, voor nu is de auto goed. Wat niet echt stuk is, vervangt hij niet. Hij vertelt hoe hij een vrouw hielp die elders 200 euro zou moeten dokken voor alleen een visuele inspectie. Hij repareerde voor 175; de vrouw was blij verrast en gaf 'm 250 euro! Zo doe je dat, leven vanuit het HART! Ahmed laat het zien...


=Achmed "in actie" met 'bevriende' T3 camperbus=
Terwijl ik zingend en fluitend op de stoep m'n skeelers uit trek, zie ik hem glimlachend naar mij kijken, z'n werk stopt dan gewoon even.

Dit is dezelfde man die kosteloos de stoelen van het bevriende T3 camperbusje gerepareerd heeft - enig las- en smeerwerk was er nodig om de stoelen weer te laten verschuiven - in ruil voor chocola;
we zitten al in een ruileconomie zeg ik!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten