donderdag 5 juni 2014

Slimme meter voor domme consumenten | Fulmineren doe je zo

957 woorden |
Twee uur 's nachts. Werd wakker door een droom. Begon spontaan te schrijven over wat me te binnen schoot. En da's niet best, merk ik nu. Zit je? Vanmiddag nog attendeerde iemand mij op mijn directheid. "Als je het anders had gesteld, komt het anders over." Waar is de passie dan nog als je niet kunt stellen hoe het is vanuit je eigen beleving? Het gaat niet om zoete broodjes bakken of veel LIKE's op fokking facebook. Het gaat om het uitschreeuwen van frustratie over zoveel DOM-heid.


'Slimme meter voor domme consumenten'  

-Open brief aan de moeder van mijn kinderen- (yep - ook symbolisch bedoeld)

 

"Ik las zojuist dat artikel weer dat ik je vorig jaar al 's gestuurd heb over de Slimme Meter. Vond er nog één, in Amerika is dit ook aan de gang. Wereldwijd dus eigenlijk, lijkt me.

Echt, waarom jij voor zo'n ding gekozen hebt is mij nog steeds onduidelijk. Onnodig, ondoordacht, 
belastend en niet eens beter. Je zou er verstandig aan doen om het terug te draaien. Of ben je daar te lui voor na slecht vooronderzoek en overhaaste conclusie?

Iedereen kan op z'n vingers natellen dat je gepiepeld wordt. Jij niet. Ondanks je torenhoge intelligentie. 
Je blijft me verbazen. Andere auto. Zonnepanelen. Niet of nauwelijks bio eten. Ongefilterd kraanwater blijven drinken vol gif in 172 smaken. En kiezen voor een niet-zo-smartmeter die méér straling uitzendt dan je mobiel en al het stroomverbruik in je huis bijhoudt. Oh kindje toch...

Meegaan met wat de (r)overheid van je wil is een 'Liever Lui Dan Moe'-houding die ik nooit zal begrijpen. Noch waarderen."



Van God Los

"Ik was klaar maar vergeet nog wat: ik heb je te bedanken. Voor je les. Vijf jaar strijd met telkens meer en onzinniger eisen om onze scheiding te rekken - inclusief vier-gesprekken die op niets uitliepen. Verhip: we zijn exact net zo lang getrouwd geweest als dat de scheiding duurde. Goed voor tien jaar touwtrekkende ellende. Hoe ziek is dat?! 
Niet Van God los maar compleet 'van de wereld'. Van een andere planeet eigenlijk.
Jij bent dus van Mars, de Strijd-lustige. Niet ik. Doe mij Venus maar! ;)



Ook al kan ik er niets aan doen, kan ik toch schrijven

Ik weet dat het 'gedaan' is en buiten mijn macht en dat ik er niets aan kan veranderen. Niet aan de smartmeter, niet aan het leed in de wereld en niet aan het leed dat ieder van ons met zich meesjouwt.
Maar ik kan schrijven. Ik kan wel mijn Verstand gebruiken en dingen die voor verbetering vatbaar zijn zichtbaar en kenbaar maken. Ik kan wel openlijk mijn onbegrip, verbijstering en verachting uitspreken over zulk schandelijk, karikaturaal en vooral on-zinnig gedrag. Mensen die zo handelen zijn mijlenver van hun hart verwijderd - terwijl dat onvindbaar recht onder hun neus ligt.


Ik schreeuw het uit

Het lucht op om frustratie over onbegrijpelijk handelen van mijn medemens in het algemeen -en het portret van een vrouw waarvan ik zielsveel gehouden heb in het bijzonder- gewoon te uiten, ongegeneerd. Op straat, daar, waar het hoort. Niet binnenskamers waar het in een doofpot verdwijnt. Maar out-in-the-open, waar méér en méér mensen kennis nemen en kennis delen over wantoestanden in deze verwrongen wereld. Zodat we ervan kunnen leren. Van God los betekent niets anders dan dat het Verstand regeert - en eigenlijk zelfs dat niet. 
Van God los betekent niets anders dan dat het Verstand regeert - en eigenlijk zelfs dat niet. 

Emotionele Willekeur regeert zo te zien, als gevolg van jarenlang in de kou hebben gestaan bij ouders die hun kinderen niet de benodigde ruimte noch zelfvertrouwen gunden maar ons structureel de vernieling in hielpen. Ieder westers mens, op hopelijk een enkeling na, ging daardoor beschadigd de wijde wilde wereld in, zonder eigenwaarde en zonder zelfvertrouwen. Gehavend voor het leven, verstoken van Gezond Verstand en gewapend met niets anders dan... een houding. 

Het is een blamage. Voor ons allemaal. 

Vraag me niet of ik kwaad ben. Razend ben ik. En terecht. Razend uit gecontroleerde en functionele woede, over onmacht en verdriet; razend over het gebrek aan besef, het gebrek aan verstand en het gebrek aan logisch en zelfs hartelijk handelen.

Cabaretier Hans Teeuwen noemt ons zwakzinnig. Health coach en TV dokter Roy Martina noemt ons emotioneel imbeciel. Ik denk dat het veel dieper zit dan dat. Ik denk dat we allemaal mentaal en moreel gehandicapt zijn en wil er een nieuwe definitie aan toevoegen voor ons onstabiele gedrag dat gefundeerd is op houding en dus op gebakken lucht.

21 Saluutschoten

Ik vraag plechtig uw aandacht. 21 gerichte saluutschoten!... voor de oude garde van onnadenkende, materialistisch ingestelde, bonus-geile babyboomers en andere nietsnutten die ons voorgingen en die de 'wacht' -niet de macht noch ons zelfbeschikkingsrecht- aan ons overdroegen in totale verkniptheid zodat jij en ik ons omringd zien door volslagen emotioneel imbecielen, mentale onvolwassenen, onderdrukte frustraatjes en kortzichtige eigenheimers, verstoken van moraliteit en mentaliteit, aangevuurd door een grijpgraag en onwettig Koningshuis dat de ambtseed tot op de letter gebroken heeft en ons land inclusief inwoners in volle vaart naar de afgrond leidt.
Roep met mij: 'Ik zal handhaven'. Proost en weltrusten.


Naschrift en ‘disclaimer’

Al jaren zie ik verbaasd om me heen hoe dit allemaal maar kàn. M'n blogs waren tot dusverre netjes en bedaard. Dit krijg je als angst plaatsmaakt voor passie: gezonde strijdlust. Onder uit de tenen.
     Ik haast me te melden, dat ik geen haar beter was dan ieder ander. Bovendien kan ik niemand iets verwijten. Wat ik doe, is hardop 'constateren' - zelfs in neutraliteit. Dat is positief-opbouwend. Letterlijk. Kijk maar goed. Ik kan iemand hooguit confronteren, de rest is aan de ander. Niemand kan hier iets aan doen want anders zou je dat wel doen; echter zitten de meeste mensen potdicht en muurvast en houden deze info buiten zich. Hun keuze. En dat mag. Ik heb me los geworsteld, ben wakker en zie helder om me heen wat er gaande is. 
     Dat ik van tijd tot tijd functionele razernij voel is een normaal menselijke reactie die niets met oud zeer uit het verleden te doen heeft. Dit gaat niet om "een krasje in de lak"; onze maatschappelijke fundering is rot. Wereldwijd. Aloha!
     Kijk om je heen. Zie wat er niet deugt! Ergens weet je het wel maar we hebben anderen nodig om ons de spiegel voor te houden. Dat is wat ik al vroeg inzag en heb mij gulzig lerend opgesteld. Ik adviseer jou hetzelfde te doen. Onnodige ballast van je afgooien en in-zien Wat Da Fak er aan de hand is in de wereld. Gif in alles. We vergiftigen onszelf en vinden dat helemaal prima. Staat die Fukushima-kraan nog aan trouwens?

Ik wens dat dit bericht de wereld in dendert. 


Links: 
* Artikel uit 2012 over de onzin rond de slimme meter: www.energieenwater.net/index.php/advies-particulieren/1821-u-kunt-de-slimme-meter-het-beste-weigeren
* Slimme meters in Amerika: http://worldtruth.tv/the-dark-side-of-smart-meters-water-meters

* Warm menselijk communiceren in een land vol kou
* Corrigeerbaar gedrag - over aanleiding, oorzaak en gevolg van ons handelen
* Hoogbegaafden of HSP'ers hebben het moeilijker dan anderen
* Wie verloren is, zoekt niet.
Beter kwaad dan bang | In welke vorm van slavernij leven we eigenlijk?
* deze blog op soulvability: "Functionele razernij. Oplossing of gevolg van een rotte fundering maatschappij?" 
* earth-matters.nl/5/10344/gezondheid/per-1-1-15-wordt-slimme-meter-grootschalig-aangeboden-weigeren-mag-waarom-dat-de-slimste-en-gezondste-keuze-is.html
* wijvertrouwenslimmemetersniet.nl

2 opmerkingen:

  1. Een gaslek opsporen met een smartmeter? Lachen. Een smartmeter is een doodnormale meter met een IPadres. Een gaslek geeft zo weinig debiet dat het ver binnen de meettolerantie van de meter valt. Werkelijk een spookverhaal, niets anders dan een spionagekastje.
    Cata Strophe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op de nieuwsradio de pr en brainwash richting de "smartmeter"...angst is weer de tool: door het installeren van de smartmeter vinden we gaslekken! Mainstream media laat zich weer gebruiken door de overheid, stelletje... geen enkele kritische vraag uiteraard van het journaille. Bij mij komt hij er niet in, die smartmeter, maar ze mogen rustig even komen kijken of er gaslekken zijn, daar is die hele smartmeter namelijk niet voor nodig!
    Sophie

    BeantwoordenVerwijderen